fredag 17. desember 2010

Jul hos røverjentene-Mari


Mari er en av våre skjønne røverjenter. 
I dette blogginnlegget forteller hun blant annet om hvordan julen feires og ønsker for det nye året:

Hvordan feirer du jul?
Jeg feirer julaften med min supermann og våre to små gutter i vårt hus her i Lillehammer. Det har vi gjort de siste årene. I romjula blir det ymse selskapligheter med familie og venner.

Noen spesielle tradisjoner?
I år startet jeg en ny tradisjon sammen med mine to beste venninner. Vi har hatt en felles bakekveld (sarah bernard, biscotti, knekkebrød og karameller), og skal ha en ny kveld der vi skal lage pålegg. Det fyller ikke bare kjøleskap og fryser, men er også et herlig pust i hverdagen med mye latter og sladring.

Hvordan pynter du til jul?
Jeg er rimelig ferdig med julen 1.januar, så jeg pleier å starte pyntinga tilsvarende tidlig. Jeg har f.eks hatt et pyntet mini-juletre stående i andre etasje siden 1.desember. Jeg endrer stadig mening om hva som er optimal julepynt for vårt hus, men i år er pyntinga i en noe mer dempet palett en tidligere år. Jeg satser på levende lys, lyslenker, zink, mengder med svibler og skinnfeller.

Hva spiser du på julaften?
Både jeg og min supermann er fra ribbe-familier, men jeg er ikke sterkere knyttet til den tradisjonen enn at jeg uten å mukke har byttet til pinnekjøtt. Med poteter, hjemmelaget kålraistappe og en dæsj lettrømme (!!) er vi i boks. Barna er nok ikke overbegeistret, så de får noe annet.

Hva gir du bort til jul?
haha, nei DET kan jeg jo ikke si... -men det kommer til å bli mange hvite pakker fra meg i år :)

Hva står øverst på din ønskeliste?
150 kvm med fin-fin eikeparkett. -og en ny dunkåpe. -og lue og votter fra Petit Nord. -og sengetøy fra By Nord.- ja, også en sovesofa og to dører med glass. Haha, jeg har mye øverst på lista gitt!

Noe spes. på TV`n?
Niks. Jeg foretrekker et glass pepsi max og noen nye interiørblad i stede.

Hva ser du mest frem til ved julen?
Forventningsfulle barn, hyggelige selskaper med gode venner og tid til familien.

Hva ønsker du deg for det nye året? 
Jeg ønsker at alle mine kjente får et år med flere opp- enn nedturer, god helse, godt humør og friske blomster på spisestuebordet hver fredag.

2 kommentarer:

  1. Høres ut som alt ligger til rett for at du får en fin jul!
    :-)
    Og det håper jeg selvsagt at du gjør!

    SvarSlett
  2. Ikke nok med at vi har samme navn, men jammen kunne ønskelisten din vært min i tillegg :)
    God jul til deg og resten av røverjentene

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails